Οφέλη του Νερού

Τα οφέλη του νερού πολλά και σημαντικά.

Όταν μιλάμε για τα οφέλη του νερού εννοείται ότι μιλάμε για επαρκής κατανάλωση καθαρού και υγιεινού νερού απαλλαγμένο από όλλους τους ρύπους που ενδεχομένως να υπάρχουν σε αυτό. Σε αντίθετη περίπτωση όταν πίνουμε νερό κακής ποιότητας το αποτέλεσμα θα είναι να έχουμε συνεχής και αθροιστική επιβάρυνση της υγείας μας.

Τα σημαντικότερα οφέλη του κάθαρου νερού:

1. Αυξάνει την ενέργεια και ανακουφίζει από την κούραση.

Αν αισθάνεστε συχνά κουρασμένοι υπάρχει μια μεγάλη πιθανότητα ότι θα μπορούσε να οφείλεται σε ανεπαρκή κατανάλωση νερού που κάνει το σώμα να λειτουργήσει λιγότερο αποτελεσματικά. Στην πραγματικότητα, η κόπωση είναι ένα από τα πρώτα σημάδια της αφυδάτωσης. Όταν υπάρχει λιγότερο νερό στο σώμα, υπάρχει μια πτώση του όγκου του αίματος με αποτέλεσμα η καρδιά να χρειάζεται εργαστεί σκληρότερα για να αντλήσει οξυγονωμένο αίμα όπως και άλλα σημαντικά όργανα λειτουργούν επίσης λιγότερο αποτελεσματικά. Έτσι, πίνοντας αρκετό νερό βοηθά στη σωστή λειτουργία του σώματος σας ώστε να αποδώσει τα μέγιστα.

2. Βοηθάει στη δίαιτα και την απώλεια βάρους.

Σε Αμερικάνικη κλινική μελέτη, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι δύο ποτήρια του πόσιμου νερού πριν από κάθε γεύμα βοηθά την καταστολή της όρεξης και επομένως στην απώλειας του βάρους σας. Όταν πίνετε το νερό, γεμίζει το στομάχι σας και μειώνει την τάση να τρώτε περισσότερο. Πλέον, βοηθά στην αύξηση του ρυθμού με τον οποίο το σώμα καίει το λίπος, και προωθεί τη διάσπαση και απομάκρυνση των λιποκυττάρων. Επίσης το νερό αντικατάστα υψηλής θερμιδικής αξίας ποτά, όπως το αλκοόλ, τα ζαχαρούχα αναψυκτικά και αεριούχα νερά, που συχνά συμβάλλουν στην αύξηση του βάρους. Προσοχή! Πολλοί άνθρωποι συγχέουν το αίσθημα δίψας με το αίσθημα πείνας, έτσι ώστε να τρώνε όταν το σώμα τους θέλει να πιει κάτι.

3. Μειώνει τον κίνδυνο σχηματισμού λίθων στα νεφρά.

Η αυξημένη κατανάλωση καθαρού νερού μειώνει τον κίνδυνο σχηματισμού λίθων στα νεφρά. Σύμφωνα με το Διεθνές Ινστιτούτο Νεφρού 2 λίτρα ή 10 ποτήρια καθαρού νερού πρέπει να καταναλώνονται κάθε μέρα για την πρόληψη του σχηματισμού λίθων στα νεφρά. Το νερό είναι ο καλύτερος διαλύτης και αυτή η ιδιότητα δεν επιτρέπει στα άλατα και μέταλλα να συσσωρεύονται για να σχηματίσουν πέτρες. Τα άλατα φθάνοντας στα νεφρά αραιώνονται και αποβάλλεται στα ούρα.

4. Βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Είναι γνωστό ότι ο εγκέφαλος αποτελείται περίπου από 85% νερό και είναι λογικό να επηρεάζετε έντονα από την κατάσταση ενυδάτωσης του σώματος με σημαντική επίδραση στα επίπεδα ενέργειας και λειτουργίας του. Μελέτες δείχνουν ότι ακόμη και η ήπια αφυδάτωση (απώλεια υγρών του 1-3%) μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της ενέργειας και τη διάθεση, και να οδηγήσει σε σημαντικές μειώσεις, στη μνήμη και την απόδοση του εγκεφάλου. Σε μια μελέτη των νέων γυναικών, απώλεια υγρών του 1,36% μετά την άσκηση μείωσε τη διάθεση και τη συγκέντρωση, και αύξησε τη συχνότητα των πονοκεφάλων. Μια άλλη παρόμοια μελέτη, αυτή τη φορά σε νεαρούς άνδρες, έδειξε ότι απώλεια υγρών του 1,59% ήταν επιζήμια για τη μνήμη και αύξησε τα συναισθήματα άγχους και κούρασης. Μια απώλεια υγρών 1-3% ισούται με περίπου 0,5-2 kg απώλεια σωματικού βάρους για ένα άτομο 68 kg. Αυτό μπορεί εύκολα να συμβεί μέσα από τις συνήθεις καθημερινές δραστηριότητες, πόσο μάλλον κατά τη διάρκεια της άσκησης ή υψηλής θερμοκρασίας. Πολλές άλλες μελέτες, που κυμαίνονται από τα παιδιά μέχρι τους ηλικιωμένους, έχουν δείξει ότι η ήπια αφυδάτωση μπορεί να επηρεάσει τη διάθεση, τη μνήμη και την απόδοση του εγκεφάλου.

5. Είναι ευεργετικό για την καρδιά σας.

Το να πίνετε επαρκή και καθαρό νερό είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία της καρδιάς σας. Κρατώντας το σώμα ενυδατωμένο βοηθά την καρδιά να αντλεί ευκολότερα αίμα μέσω των αιμοφόρων αγγείων στους μυς. Και, βοηθά τους μύες να λειτουργούν αποτελεσματικά. Ενώ αν είστε αφυδατωμένοι το αίμα σας είναι παχύτερο και έτσι η καρδιά πρέπει να εργαστεί ακόμα πιο σκληρά. Αμερικανική μελέτη έδειξε ότι η μεγάλη κατανάλωση νερού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής. Συγκεκριμένα, έδειξε ότι όσοι έπιναν πάνω από 5 ποτήρια νερό την ημέρα είχαν κατά 41% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν καρδιακή προσβολή, σε σχέση με εκείνους που έπιναν λιγότερο από δυο ποτήρια νερό.

6. Καθαρίζει και τονώνει το δέρμα.

Τα κύτταρα του δέρματος, όπως και κάθε άλλο κύτταρο στο σώμα, αποτελούνται από νερό. Η κατανάλωση περισσότερου νερού ενυδατώνει το δέρμα σας, το διατηρεί συμπαγή, φρέσκο, μαλακό, λαμπερό και λείο.Το ξηρό δέρμα έχει λιγότερη ελαστικότητα και είναι πιο επιρρεπείς σε ρυτίδες. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη στην Αμερική σχεδόν 1 στις 5 γυναίκες που έπιναν 1,5 λίτρα νερό την ημέρα είδαν μια μείωση των ρυτίδων μετά από 6 εβδομάδες χωρίς να κάνουν άλλες αλλαγές στη διατροφή τους. Αν έχετε ξηρό δέρμα, το πόσιμο νερό θα δώσει περισσότερη υγρασία αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Το νερό ξεπλένει τις τοξίνες από το σώμα και οτιδήποτε άλλο που δεν θα έπρεπε να υπάρχει γι ‘αυτό καθαρίζει το δέρμα σας από κάθε βρωμιά, και τα βακτηρίδια σας. Είναι η καλύτερη θεραπεία αντί-γήρανσης.

7. Βοηθά στην πέψη και αποτρέπει τη δυσκοιλιότητα.

Η επαρκής κατανάλωση νερού αυξάνει τo μεταβολισμό σας και βοηθά το σώμα στη διάσπαση των τροφίμων. Αυτό βοηθά το πεπτικό σύστημα λειτουργήσει καλά και να προωθεί τακτικές κινήσεις του εντέρου. Πίνοντας άφθονο νερό βοηθά στην πρόληψη και ανακούφιση της δυσκοιλιότητας, ιδίως σε άτομα που γενικά δεν πίνουν αρκετό νερό. Στο παχύ έντερο, το νερό συνδέεται με φυτικές ίνες για να αυξήσει τον όγκου των κοπράνων, τη μείωση του χρόνου διέλευσης, και κάνουν πιο εύκολη την αποβολή. Όταν δεν πίνετε αρκετό νερό και υγρά, το παχύ έντερο τραβά νερό από τα κόπρανα, αυξάνοντας τον κίνδυνο της δυσκοιλιότητας.

8. Αποτρέπει Κράμπες & Διαστρέμματα.

Το νερό είναι το φυσικό λιπαντικό των αρθρώσεων μας. Οι αρθρώσεις μας περιέχουν ένα πυκνό υγρό, το λεγόμενο αρθρικό υγρό το οποίο προστατεύει τον χόνδρο, αφαιρεί τις ουσίες που δεν είναι φυσικές ανάμεσα στις αρθρώσεις και μειώνει την τριβή. Η σωστή ενυδάτωση διατήρηση τη σωστή λειτουργία των αρθρώσεων και την ελαστικότητα των μυών.

9. Ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος.

H θερμοκρασία του σώματος επηρεάζει όλες τις χημικές αντιδράσεις που λαμβάνουν χώρα, ώστε να μπορούμε να συνεχίσουμε να νιώθουμε υγιείς. Μεγάλο μέρος του ανθρώπινου σώματος αποτελείται από νερό και αυτό το υγρό είναι υπεύθυνο για την ρύθμιση της θερμοκρασίας. Το σώμα μας αποβάλλει ιδρώτα από τους πόρους του δέρματος τα καλοκαίρια για να διαλύσει την πλεονάζουσα θερμότητα για να μειώσει τη θερμοκρασία μας. Αυτή η ιδιότητα ρύθμισης της θερμοκρασίας έχει αποδοθεί στο νερό.

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΝΕΡΟΥ = ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ